• به وب سایت آموزش آنلاین جوجیتسو برزیلی همراه با استاد سیروان قصیری مربی اسبق تیم های ملی جوجیتسو برزیلی و گراپلینگ ایران خوش آمدید! این وب سایت اولین سایت تخصصی فارسی زبان در نوع خود می باشد! که شخصا توسط استاد سیروان قصیری مربی تیم ملی جوجیتسو برزیلی اداره می شود
  • به وب سایت آموزش آنلاین جوجیتسو برزیلی همراه با استاد سیروان قصیری مربی اسبق تیم های ملی جوجیتسو برزیلی و گراپلینگ ایران خوش آمدید! این وب سایت اولین سایت تخصصی فارسی زبان در نوع خود می باشد! که شخصا توسط استاد سیروان قصیری مربی تیم ملی جوجیتسو برزیلی اداره می شود

تمرینات تخصصی بدنسازی رزمی؟

تمرینات تخصصی بدنسازی رزمی : برای به دست آوردن بیشترین نتیجه از تمرینات بدنسازی، مهم است که عضلات مورداستفاده را هنگام انجام تکنیک‌ها به سبک هنری رزمی موردنظر خود هدف‌گذاری کنید. به‌طورکلی، اگر می‌خواهید قوی‌تر شوید، به دنبال وزنه‌های سنگین‌تر و تکرارهای پایین بروید. برای استقامت، با استفاده از وزنه‌های سبک‌تر تکرارهای بیشتری انجام دهید. اما در اینجا هفت تمرین اساسی وجود دارد که هر یک از هنرپیشه‌های رزمی باید از همین حالا شروع به انجام کار کند تا مهارت‌های خود را به سطح بالاتر برساند.

مرینات تخصصی بدنسازی رزمی

تمرینات تخصصی بدنسازی رزمی

در ادامه نیز ما پاسخ این سؤال را که تمرینات تخصصی بدنسازی رزمی چیست به‌نحوی‌که در ادامه می‌آید بیان کرده‌ایم.

بارفیکس

این حرکت با ایجاد عضلات در قسمت فوقانی کمر به ایجاد قدرت بالای بدن کمک می‌کند که در هنگام کنترل حریف در مسابقات بسیار کارآمد است.

تمرینات شنا

حرکتی مانند شنا سوئدی، ازجمله حرکات ضروری در بدنسازی رزمی به شمار می‌رود. زیرا حرکات فشاری به ایجاد استحکام عضلات کمک می‌کنند و البته به شما مشت‌های قوی‌تری هدیه می دهند.

حرکت تراستر

این حرکت ترکیبی از اسکوات از جلو و پرس سرشانه است که ترکیب این دو حرکت با هم تراستر را می‌سازد. تراستر یکی از مفیدترین حرکات ترکیبی است چراکه تمامی عضلات و اعضای بدن را در یک حرکت درگیر می‌کند.

پرس های سرشانه

جایی که شما کتل بل یا دمبل را از روی شانه‌های خود بر روی سر خود بلند می‌کنید درواقع درحال تقویت دلوئیدها هستید. با هدف انجام حدود ۸ تا ۱۲ تکرار وزنه‌ها باید به‌اندازه کافی سنگین باشد به‌طوری‌که سه تکرار آخر برای به پایان رساندن چالش، برایتان برانگیز است.

دد لیفت

این حرکت باعث تقویت همسترینگ، عضلات کمر و مرکزی بدن شما می‌شود. برای انجام آن، تمرکز همیشه باید روی فرم خوب باشد، بنابراین هنگام شروع کار خیلی با وزنه‌های سنگین آغاز نکنید.

تمرین برپی

حرکت دیگر در مورد اینکه بدنسازی رزمی چیست بدون شک حرکت برپی (Burpee) است که یکی از بهترین حرکات ورزشی برای چربی سوزی و قدرتمند کردن عضلات محسوب می‌شود. حرکت برپی از دسته حرکات ترکیبی و پلیومتریک بوده که به‌صورت هم‌زمان موجب درگیری عضلات سه سر بازویی، سینه، سرشانه، چهار سر ران، عضلات شکم، عضلات نشیمنگاه و عضلات ساق پا می‌شود.

سخن پایانی

انجام هر ورزشی قوانین خاص خود را دارد. با دانستن قوانین و رعایت کردن آن‌ها حتما به بهترین هدف خود در آن ورزش خواهید رسید. بدنسازی رزمی نیز یکی از تمرینات بسیار مهم برای رزمی‌کاران محسوب می‌شود که ما در این مقاله به اینکه بدنسازی رزمی چیست و چه فوایدی دارد و چه نکاتی باید در آن رعایت شود، اشاره کردیم.

نکته‌ای که در آن وجود دارد این است که هر ورزشکار رزمی باید با توجه به رشته رزمی خود و هدفی که دنبال می‌کند تمرینات بدنسازی خود را آغاز کند تا به بهترین نتیجه دست یابد. بدنسازی رزمی یکی از بهترین روش‌ها برای بالا بردن سطح قدرت و استقامت رزمی‌کاران محسوب می‌شود. دقت کنید که به دلیل انجام تمرینات رزمی و بدنسازی در کنار هم ممکن است فشار زیادی را تحمل‌کنید و نیاز به استراحت و تغذیه مناسب نیز خواهید داشت.

بازگشت به صفحه اولبازگشت به بخش مقالات