• به وب سایت آموزش آنلاین جوجیتسو برزیلی همراه با استاد سیروان قصیری مربی اسبق تیم های ملی جوجیتسو برزیلی و گراپلینگ ایران خوش آمدید! این وب سایت اولین سایت تخصصی فارسی زبان در نوع خود می باشد! که شخصا توسط استاد سیروان قصیری مربی تیم ملی جوجیتسو برزیلی اداره می شود
  • به وب سایت آموزش آنلاین جوجیتسو برزیلی همراه با استاد سیروان قصیری مربی اسبق تیم های ملی جوجیتسو برزیلی و گراپلینگ ایران خوش آمدید! این وب سایت اولین سایت تخصصی فارسی زبان در نوع خود می باشد! که شخصا توسط استاد سیروان قصیری مربی تیم ملی جوجیتسو برزیلی اداره می شود

بدنسازی رزمی چیست؟

بدن سازی رزمی : ورزش بدنسازی نه‌تنها به عنوان ورزشی محبوب در میان افراد جامعه به شمار می‌رود، بلکه ورزشی پایه برای بسیاری از رشته‌های ورزشی دیگر نیز محسوب می‌شود. جالب است بدانید که تمرینات بدنسازی در رشته‌های رزمی از اهمیت بالایی برخوردار است. این موضوع به دلیل است که انجام تمرینات بدنسازی، باعث افزایش استقامت بدن و کاهش احتمال آسیب‌دیدگی یک رزمی‌کار می‌شوند. در بحث حرفه‌ای بدنسازی رزمی شاید به‌درستی انجام شود اما بیشتر رزمی‌کاران به دلایل مختلف این تمرینات را نادیده می‌گیرند و یا اینکه اطلاعات صحیحی در مورد تمرینات بدنسازی رزمی ندارند. اگر می‌خواهید بدانید که بدنسازی رزمی چیست ما در این مقاله از مجله داروخانه آنلاین مثبت سبز به این موضوع پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

بدن سازی رزمی چیست ؟

پیش از پرداختن به اینکه بدنسازی رزمی چیست باید بگوییم، تصور عموم بر این است که تمرینات بدنسازی یک غالب مشخص و از قبل معین‌شده دارد و هر فرد با هر هدفی که دارد همان تمرینات مشابه دیگری را انجام می‌دهد.

اما بهتر است بدانید که تمرینات بدنسازی با اهداف مختلف باهم تفاوت‌های بسیار زیادی دارند. بدنسازی رزمی نیز یکی از این تمرینات متفاوت محسوب می‌شود. به‌طورکلی تمرینات بدنسازی از ملزومات رشته رزمی است اما بیشتر فردی که قصد شرکت در مسابقات را دارد به این تمرینات روی می‌آورد.

 انجام تمرینات خاص با وزنه در رزمی‌کاران حرفه‌ای که قصد شرکت در مسابقات حرفه‌ای رادارند، باعث افزایش قدرت و استقامت بدنشان می‌شود. نکته مهم دیگر در بدنسازی رزمی این است که باید برای آغاز تمرینات بدنسازی هدف خاصی را با توجه به رشته رزمی خود دنبال کنید و به‌طور تخصصی برای افزایش قدرت، سرعت، استقامت و کشش یک اندام خاص تمرینات خود را انجام دهید.

بدن سازی رزمی چیست

فواید بدنسازی رزمی چیست ؟

در دنیای ورزش‌های رزمی، نظرات مختلفی در مورداستفاده از وزنه‌ها وجود دارد تا به بهبود عملکرد رزمی‌کاران کمک کند. برخی از هنرمندان رزمی در کنار انجام تمرینات رزمی خود، تمرینات خاص بدنسازی را نیز انجام می‌دهند. درحالی‌که برخی دیگر تنها روی تمرینات رزمی تمرکز می‌کنند. این تفاوت در مسابقات ورزشی به‌وضوح خود را نشان می‌دهد.

امروزه داده‌های علمی و شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد رزمی‌کارانی که تمرینات بدنسازی با وزنه را انجام می دهند از انعطاف، استقامت و قدرت بیشتری نسبت به بقیه برخوردارند.

در حقیقت بیشتر متخصصان هنرهای رزمی نیز تمرینات وزنه‌برداری دارند. در مورد اینکه فواید بدنسازی رزمی چیست باید بگوییم، بسیاری از افرادی که تکواندوکار هستند و سایر رشته‌های رزمی مسابقه‌ای را دنبال می‌کنند، مزایای جسمی و روانی زیادی را با تمرینات بدنسازی رزمی تجربه می‌کنند.

فواید جسمی بدنسازی رزمی شامل موارد زیر است: از بین رفتن چربی بدن، افزایش انعطاف بدن، افزایش توانایی قلب، افزایش قدرت عضلانی و کاهش آسیب‌دیدگی‌های ورزشی. بدنسازی رزمی همچنین به شما در انجام بهتر تکنیک‌ها کمک می‌کند زیرا می‌توانید عضلات مورداستفاده خود را برای انجام این حرکات توسعه دهید.

نکات مهم در بدنسازی رزمی

در پاسخ به این سؤال که نکات مهم در بدنسازی رزمی چیست باید اشاره‌کنیم، با توجه به اینکه یک رزمی‌کار هم‌زمان با تمرینات رزمی خود باید به تمرینات بدنسازی بپردازد، پس لازم است نکات خاصی را حتما رعایت کند. ما در اینجا چند نکته مهم در مورد انجام بدنسازی رزمی را آورده‌ایم.

قبل تمرین خوب گرم کنید

بدن سازی رزمی : ورزش بدنسازی نه‌تنها به عنوان ورزشی محبوب در میان افراد جامعه به شمار می‌رود، بلکه ورزشی پایه برای بسیاری از رشته‌های ورزشی دیگر نیز محسوب می‌شود.گرم کردن یک جلسه بدنسازی به همان اندازه گرم شدن برای یک کلاس ورزش‌های رزمی مهم است. ۱۰-۱۵ دقیقه روی دوچرخه ثابت یا تردمیل راهی مناسب برای گرم شدن است. سعی کنید در این کار زیاده‌روی نکنید تا قبل از شروع تمرین عضلاتتان را خسته نکنید.

عضله موردنظر خود را هدف قرار دهید. همان‌طور که قبلاً بیان کردیم هرکدام از ورزش‌های رزمی نیاز به تمرینات بدنسازی خاص خود دارد. پس بهتر است از وقت خود در سالن بدنسازی بهینه استفاده کنید و با توجه به رشته رزمی خود عضله موردنظر را تقویت کنید.

با وزنه‌ها بیشتر کارکنید

وزنه‌ها بیشتر از استفاده از دستگاه‌ها به شما کمک می‌کنند.

آب زیادی بنوشید

حتما حین و بعد از تمرین خود را به‌خوبی به بدنتان رطوبت دهید، به‌خصوص اگر تصمیم دارید از کراتین به عنوان مکمل استفاده کنید.

استراحت

یکی دیگر از نکاتی که در پاسخ به سؤال نکات بدنسازی رزمی چیست بیان می‌شود، استراحت کافی است. چون هم‌زمان در کلاس‌های رزمی خود شرکت می‌کنید، با انجام تمرینات بدنسازی حتما فشار زیادی را متحمل می‌شوید. استراحت در طی روز از اهمیت بالایی برخوردار است.

تغذیه مناسب داشته باشید

یکی تغذیه یک رزمی‌کار که در حال انجام تمرینات بدنسازی خود است، باید سرشار از مواد مغذی باشد. با توجه به هدف خود باید از یک رژیم غذایی درست پیروی کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید. در این راه زیر نظر مربی خود می‌توانید از برخی مکمل‌ها هم بهره ببرید.

بازگشت به صفحه اولبازگشت به بخش مقالات